Novinky:
Domov » Rozvoj osobnosti » Chrbát ako opora tela
12674928_10204423631749569_186064545_o

Chrbát ako opora tela


V dnešnej dobe, keď je takmer každý po týždňovom kurze masérom, liečiteľom alebo fitness trénerom a poradcom, je ťažké sám prísť nato, ktoré informácie sú pre náš rozvoj tie správne a efektívne. Spravidla sa k diamantom musíme dostať cez ” fejky”. Ja sama som musela otestovať a doslovne ničiť svoje telo, resp. chrbát až do extrému, aby som pochopila ako to nerobiť. Takisto to pokračovalo aj s pátraním po nápomocných ľuďoch, cvičeniach, informáciach. Často keď má človek pocit, že dlho koná určitú činnosť bez vonkajšieho efektu a výsledky  neprichádzajú, dostáva sa blízko ku tzv. “kritickému bodu“: Ľad zostane ľadom, pokým ho určitý kritický tepelný bod nepremení na vodu. Voda ostane vo svojej kvapalnej podobe, pokiaľ ju určitý tepelný bod nepremení na paru. Takisto je to aj s cvičením.

Môžete celé roky zápasiť, aby ste zvládli určitý psychický či fyzický výkon, a môžete prepadať zúfalstvu, že sa vám to nedarí. Napriek tomu sa bez toho, aby ste to postrehli blížite k určitému kritickému bodu. Jedného dňa sa nečakane prebudíte alebo vykonáte pohyb a začnete vedome vykonávať a chápať danú vec. Pokiaľ však nevydržíte a nie ste vytrvalí, nedôjdete moc ďaleko.:)

Ako prevencia proti extrémom by nám mala slúžiť spolupráca s fyzikou, schopnosť udržiavať svoj bezchybný postoj, s nevyhnutnou silou a prácou s našimi svalmi, ktoré udržujú dokonalý balans nášho celého tela, nielen chrbta a schopnosti vypracovať ho fyzicky ale i vnútorne mu napomôcť mysľou a predstavami natoľko, aby sme sa vyhli jeho nadmernému opotrebovaniu v mladom veku.

chrbat, postoj, rovnovahaZvládať správny postoj tela neznamená len zvládnuť balans sťahovania svalov nášho tela pre jeho správnu prácu, ale automaticky vyzeráme vyššie a zdravšie. Aby sme si naše tréningy rôzneho zamerania uľahčili, mali by sme sa naučiť ktorým nezdravým veciam a pohybom by sme sa mali vyhýbať počas tréningu. Kým je všetko v poriadku sa o to človek nezvykne zaujímať, ale potom už často môže byť neskoro. Prevencia je najlepší  liek.

Ideomotorické funkcie sa odrážajú v schopnosti osvojovať si nové motorické schopnosti. Umožňujú predstavu a plánovanie pohybu. Vysoká kvalita týchto funkcií= predpoklad športového nadania. Znie to komplikovane, no akékoľvek cvičenie si vyžaduje aj predstavu a efektívny plán pohybu, ktorý chce jedinec previesť. Potom sa požadovaný cieľ a výsledky dostavia rýchlejšie a dlhodobejšie, nehovoriac o tom, že telo sa dostane na dhšiuu úroveň funkčnosti a nepoškodzovania samého seba. Schopnosť učiť sa nové pohyby a predstavovať si pohyb je prepojený so schopnosťou zladiť činnosť s neurálnou motorickou reprezentáciou. (Vedci prišli na to, že jeden mozgový neurón je aktivovaný nielen behom vykonávania nejakej činnosti, ale i behom pozorovania prevádzania aktivity inou osobou).

Skrz bezchybný postoj tela si každý z nás bude vedieť udržať svaly v balanse, tým pádom sa vyhne problémom s kosťami a chrbticou. Je nevyhnutné vedieť ako využívať naše telo správne. A tomu často napomáhajú pocity, naučiť sa naše telo počúvať. A to si vyžaduje trpezlivosť, pochopenie a vyskladanie informácií, ktoré sme prijali, aby sme to vedeli pretransformovať z mysle do skutočnosti, resp. aby to nezostalo len pri teórii a poznatkoch, i keď správnych. Dlhú dobu som mala množstvo poznatkov z množstva zdrojov, ale na to čo je pre mňa najlepšie som prísť nevedela.

Predstavme si naše telo ako jeden dokonalý celok,skladajúci sa z častí ktoré závisia sami od seba. Ak sa jedna naruší, často môže spadnúť celý dom, aj keď dlhú dobu pôsobíme ako silný jedinec. So správnym svalovým balansom nadobudnú silové cvičenia úplne iný rozmer, takisto ako aj pravdepodobnosť úrazu. Takže bolo by vhodné použiť naše svaly ako vankúš na ochranu kĺbov a stavcov, aby sa neopotrebovávali tým nesprávnym spôsobom. Keď pomocou bolesti spoznáme naše minimum, musíme s ním začať pracovať namiesto rozmýšľania o probléme. Prevencia znamená vykonávať pohyb správne od prvého momentu, keď určitý druh pohybu vykonávame. A tomu predchádza správna informácia. Spočiatku je ťažké dodržiavať túto disciplínu, no keď si navykneme na pocit správneho dýchania pri cvičení s menšou námahou, plynúcemu pohybu všetkých našich kĺbov, už potom vycítime kedy to robíme nesprávne, a budeme sa prirodzene snažiť tomu vyvarovať.

Čím viac sa počas tréningu dokážeme sústrediť na telo, a na očakávané výsledky, tým je jeho kvalita vyššia, ba dokonca ešte dôležitejšia ako počet opakovaní, i keď aj ten je veľmi signifikantný.

Predtým, ako sa naučíme ako bežať, mali by sme sa naučiť ako  chodiť, a predtým ako sa naučíme ako správne chodiť, mali by sme sa naučiť ako správne stáť. Mnoho ľudí zaťažuje telo dennodenne, a nikdy sa nezamysleli nad tým, či je ich postoj správny. Jednoduchý odpor voči gravitácii nám pomôže nadobudnúť dobrý svalový tonus. (Príklad- už len vedieť správne stáť aby sa neprehýbala a nepreťažovala chrbtica príliš-> využitie gravitačnej sily na zaťaženie svalov správnym postojom, a nie chrbtice a jej stavcov).Je len otázka času, kedy sa nesprávny postoj prejaví aj navonok. Samozrejme rolu zohrávajú aj rôzne iné faktory, napr. genetická predispozícia, množstvo stresu, ktorý sa okamžite odráža na chrbtici (najviac na krčnej), a pod.

Telo k nám neustále prehovára, a ak nevenujeme jeho reči prinajmenšom rovnaký čas ako workoutom, nepochopíme, čo nám chce povedať. Ja sama som ho dlho nepočúvala, preto to muselo dospieť až do extrému a opakujúcim sa zdravotným problémom, ktoré ma dlhodobo obmedzili a boli tažkým orieškom pre moju trpezlivosť. Čím precíznejší pohyb, tým lepší výsledok.

Keď začneme posilovať s vlastnou váhou, nejakú dobu trvá, kým tuk zmizne, aj keď sval sa pod ním rysovať môže, obézny človek má pocit, že nikam nenapreduje, pritom realita je iná. Nedá sa zhodiť tuk na určitom mieste určitým cvičením. Každý má právo spoznať sám seba, aby dokázal svoju  dokonalú schránku používať tým správnym spôsobom, a neodporovať jej. Nie je otázka len to, či sme chudí alebo ovplývame tukom, ale aj to, či je sval silný alebo slabý.Správny tréning nám pomôže odlišovať akcie, ktorým by sme sa mali vyhýbať. Bolesť je v podstate náš priateľ, a gravitácia gym. Pretože nám chce povedať to, čo robíme nesprávne a aby sme niečo, čo robíme zmenili.Ale nepotrebujeme sa prepracovať až k bolesti, najlepšie je začať hneď.

5 jednoduchých spôsobov ako zvládnuť strach a prebudiť tak svoj skutočný vnútorný potenciál...

About Yuyka Lotos

Cestovateľ, pravdohľadač, warrior, dancer, tu a teraz,umelec a začínajúci fotograf pokúšajúci sa byť všade a zároveň postupne spomaľovať a zjednodušovať, vesmír tvoriaci cez človeka na malú chvíľu. KAIZEN

Pridaj koment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

code